Elektronické žádanky
Modul Elektronické žádanky řeší komplexně problematiku objednávání léků a PZT v lékárně z jednotlivých oddělení zdravotnického zařízení. Nasazení modulu elektronického objednávání sníží nejen přímé náklady spojené s objednáváním, ale sníží rovněž pracnost a zkrátí termíny potřebné pro tuto činnost.
Elektronické žádanky představují samostatnou nadstavbu lékárenského systému Mediox. Její výhodou je nízká technická náročnost. Elektronické žádanky fungují jako internetová aplikace bez nutnosti instalace. Systém je jednoduchý na ovládání a běžný uživatel internetu zvládne práci s ním po půlhodinovém zaškolení.
V rámci elektronických žádanek je možný až tříúrovňový schvalovací proces. Příkladem tohoto procesu může být případ, kdy sestra zadá položky do žádanky a po jejím uložení je odeslán mail na schvalovatele. Pokud lékař nebo primář jako schvalovatel žádanku schválí, odešle vrchní sestra žádanku do lékárny. U každého schvalovacího stupně je zaznamenán uživatel, který úkon provedl, včetně přesného času.
Každému uživateli je přiřazeno konkrétní oddělení, pro které může žádanku zadat. Součástí práv uživatele je i omezení výběru položek na pozitivní list nebo možnost překročení limitu.
Pro každou položku žádanky lze při zadávání přidat textovou poznámku pro lékárnu, zvolit si termín dodání, označit zpracovávanou žádanku jako Statim, zobrazit náhrady dle ATC a zjistit skladovou dostupnost.
Nadstavba Elektronické žádanky obsahuje finanční limity pro celkovou cenu objednaných žádanek. a to buď pro jednotlivá oddělení nebo pro celou kliniku. Finanční limity žádanek je možné definovat měsíčně s možností přesunutí nevyčerpaných limitů do dalšího měsíce.
Součástí Elektronických žádanek může být i modul ATB žádanek. Žádanky jsou rozšířeny o další potřebné údaje, jako jsou jméno a číslo pojištěnce, jeho alergie, diagnóza a další data. Antibiotické žádanky jsou po zadání odesílány nejdříve ke schválení do ATB střediska a až po jeho vyjádření předány do lékárny.
Každý uživatel s přístupem k Elektronickým žádankám si může podle různých kritérií zkontrolovat výdeje na svém oddělení v modulu kontrolních sestav. Součástí výstupů jsou například údaje o tom, zda byla dodaná položka na pozitivním listu nebo její ATC skupina. Všechny sestavy je možné uložit do excelovského formátu xls/xlsx a dále zpracovat.
Elektronické žádanky pro přehlednou a bezchybnou komunikaci s lékárnou!